Сайт вчителя біології та хімії Чечельницької В.І.

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [12]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Підсумковий урок
17.11.2014, 20:45

Мета:  повторити та узагальнити знання про основні класи неорганічних        сполук,  про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивості;   розвивати вміння складати формули речовин за їх назвами  та давати  назви  речовинам за їх формулами; активізувати розумову діяльність учнів, створити умови для взаємодії та  взаємодопомоги учнів під час навчання.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва,    таблиця  розчинності, роздатковий матеріал.

Тип уроку: узагальнення знань.

   Структура уроку:

  1. Організаційний етап.
  2. Повторення і закріплення знань.
  3. Узагальнення знань.
  4. Підбиття підсумків уроку.
  5. Домашнє завдання.

Хід уроку:

  1. Організаційний етап.

Урок проводиться в формі змагання.

  1. Повторення та закріплення знань.
  • « Термінологічний бій»

( команди дають визначення термінам, помічники фіксують правильні відповіді, кожна правильна відповідь - фішка)

  1. Дати визначення:
  • оксидам;
  • основам;
  • кислотам;
  • солям.
  1.  Як класифікують:
  • оксиди;
  • основи;
  • кислоти.

         3. Як визначити  валентність кислотного залишку?

         4. Як визначити основність кислоти?

         5. Як утворюються назви: оксидів, основ, кислот, солей.

    - « У кожного своє місце»

З наведеного переліку формул виписати окремо  оксиди, кислоти, основи, солі.

    (завдання виконується кожним учнем на окремому бланку, які збирають помічники).

NaOH, HCl, CaCl2, H2SO4, CuO, H2S, ZnO, Fe(OH)3, NaNO3, CO, HNO3, SO2,Mg(OH)2, AlPO4.

  • « Третій зайвий»

( з кожної команди по одному учню працюють біля дошки)

Завдання: у кожному рядку викреслити формули речовин, які не належать до певного класу речовин.

     ( завдання на картках, додаток № 1).

  •  « Чи знаєш ти формули?»

На картках приведені назви речовин, написати їх формули(кожен учень виконує завдання у зошитах, додаток № 2).

  • « Розв'яжи задачу»

Кожному учневі з команди  видається бланк на якому приведена умова задачі, робота виконується індивідуально кожним учнем. Використовую задачі на знаходження « кількості речовини», « маси речовини».

Час виконання 3 – 5 хв.  Бланки з виконаним завданням збирають помічники.

  1. Узагальнення знань.

Тестова робота на два варіанти.

( додаток №3)

  1. Підбиття підсумків уроку.
  2. Домашнє завдання.

Додаток № 1

  CO2

  SO3

MgO

HCl

BaO

  HNO3

  H2S

 H3PO4

CuSO4

H2 SO4

 

        Додаток № 2

 

Натрій оксид,  хлорид на кислота, Барій карбонат, сульфідна кислота, Натрій гідроксид,  Ферум(ІІІ) гідроксид, Ферум (ІІ) хлорид.

 

 

Додаток № 3

ОКСИДИ. ОСНОВИ.КИСЛОТИ.СОЛІ.

1.Складні речовини, які складаються

   з двох елементів один з яких

   Оксиген, називають:

   а) оксиди;  б) основи; в) солі.

 2. Основи бувають:

   а) розчинні; б) основні; в) кислотні

3. До складу молекули кислоти входить обов'язково

   атом:

   а) Оксисену; б)  Гідрогену;  в) металу.

4. Вкажіть групу речовин, що містить

  лише оксиди:

 а) MgO, CaO, HCl;

 б) ZnO, SO2, CuO;

 в) NaOH, HI, CO2.

5. Речовина, яка має формулу NaNO3 дноситься до

   класу:

а) оксидів,  б) кислот,  в) солей.

6. Установіть відповідність між

  назвами оксидів та їх хімічними

  формулами:

а) Магній оксид          1.   FeO

б) Ферум (II) оксид     2.  ZnO

в) Цинк оксид              3.  MgO

7. Установіть відповідність між

 хімічними формулами основ та їх

 назвами:

 1. NaOH    a) Алюміній гідроксид

 2.Cu(OH)2 б) Натрій гідроксид

 3.Al(OH)3  в) Купрум(II) гідроксид.

8. Валентність гідроксогрупи :

  а)  I;  б) II,  в)  III 

 9. Напишіть формули речовин:

  а)  Натрій  гідроксиду;

  б)  Сульфур (VI)оксиду.

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Malutka
Переглядів: 680 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Сайт розробила:
    Чечельницька В.І.